dimecres, 19 de novembre del 2008

JClic

Actualment, podem establir un cert paral·lelisme entre el funcionament d'alguns programes informàtics i la modalitat d'interacció a classe caracteritzada per la següent seqüència:
iniciació (docent)- resposta (alumne)- avaluació (professor).
Tot aquest tipu d'interacció, és dur a terme entre l'alumne i un ordinador.
La creació de programes tutorial és té present d'una banada a la individualització del procés d'aprenentatge i la formulació de preguntes, "a mida"que permet a l'alumne que avançi.
Cal admirar programes com el JClic, ja que és un programa informàtic, que detecta de forma intel·ligent sí l'exercici és correcte o no. Els programes que menys es fan servir en l'escola són els anomenats tutorials intel·ligents, i el més emprats són els anomenats programes d'exercici i pràctica.

El JClic que he formulat amb certs exercicis es basa en un calaix de sastre on les activitats que hi formen part són:
  • Relacionar les fruites amb el seu nom (Joc en Anglès)
  • Una sopa de lletres de l'àrea Anglès, on s'hi han de buscar set peçes de roba
  • Un joc de rel·lacionar el dibuix d'algunes fruites amb el seu nom (en Anglès)
  • Fer un puzzle d'una maduixa, on podem trovar-lo relacionats de diferents maneres.

Tot i que les activitats vaig començar-les el dia que vam començar el JClic, s'ha de dir que tot el procès, sobretot el de penjar-lo a l'Aldea Global, m'ha suposat inconvenients, però finalment, ja està penjat!!

La pàgina per a visualitzar i/o jugar amb el meu projecte JClic és:

http://www.aldeaglobal.net/aanniittaa7/aang.htm

1 comentari:

Xavier Àvila ha dit...

Hauries d'esmenar l'enllaç´per tal que en clicar al damunt permeti accedir al teu projecte JClic